یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: 67 درصد از خانوارهای کشور صاحب خانه هستند و معادل 27 درصد اجاره‌نشین و مابقی در واحدهای مسکونی بهزیستی و کمیته امداد به سر می‌برند.

محمد سعیدی‌کیا، با بیان این مطلب به همشهری گفت: بر اساس آمار موجود هم‌اکنون 15 میلیون خانه در کشور وجود دارد که 5/16  میلیون خانوار در آن سکونت دارند.

وی با تأکید بر اینکه سالانه 800 هزار ازدواج انجام می‌گیرد، افزود: در این شرایط برای تأمین مسکن متقاضیان با کمبود مواجه هستیم.

وی در خصوص واحدهای اجاره‌ای در کشور نیز گفت: دولت نهم تاکنون 53 هزار واحد اجاره‌ای در کشور، احداث و در اختیار متقاضیان فاقد مسکن قرار داده است. به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهان ساخت مسکن در سراسر کشور، تسهیلات ویژه داده می شود. همچنین مردم می‌توانند با ثبت نام در تعاونی‌های مسکن مهر صاحب مسکن شوند.

لزوم جذب نقدینگی در شهرهای جدید

در همین زمینه عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن نیز گفت: مسئولان وزارت مسکن و شهرسازی باید در قبال زیان نقدینگی سرگردان از شهرهای جدید تحت پوشش حفاظت کنند تا پدیده بورس بازی زمین و مسکن در این مناطق تشدید نشود.

سید علیرضا قهاری به ایرنا افزود: موضوع جذب نقدینگی در شهرهای جدید سیاستی اصولی برای رونق بخشیدن به این مناطق محسوب می‌شود، اما این منابع باید به درستی در جهت هدف هدایت شوند.

به گفته این مقام مسئول، سرمایه سرگردان در هر بخش اقتصادی که وارد شود، آثار مخربی برجای می‌گذارد و در بازار ساختمان و مسکن نیز در دوره رونق، شاهد آثار ویرانگر آن بودیم.

قهاری، با انتقاد از فقدان هویت و سیمای شهری در شهرهای جدید وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی، گفت: نداشتن امکانات زیربنایی مناسب، نبود اشتغال و جنبه خوابگاهی داشتن این شهرهای جدید از نقاط ضعف این مناطق محسوب می‌شوند.

کد خبر 36902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز